Spa. Tesis de maestría sobre humedales construidos (in Spanish) - Eng. Master's thesis on constructed wetlands

3818 views

Page selection:
  • ChristianNehl
  • ChristianNehl's Avatar
    Topic Author
  • - Master student teaching profession at secondary schools (biology/spanish) - certified sociologist
  • Posts: 4
  • Likes received: 1

Spa. Tesis de maestría sobre humedales construidos (in Spanish) - Eng. Master's thesis on constructed wetlands

Hola a tod@s,

Soy estudiante de la Universidad de Hannover y actualmente estoy escribiendo mi tesis de máster en biología sobre los humedales construidos.

Me gustaría contribuir con más información a una plataforma digital científicamente utilizada y públicamente accesible sobre los humedales construidos (cwetlandsdata.com/). La plataforma cartografiará los humedales construidos en todo el mundo para mostrar cómo se distribuye esta solución de saneamiento basada en la naturaleza y para dar a otras personas interesadas la oportunidad de informarse sobre estas instalaciones e intercambiar información sobre ellas directamente. No importa si los humedales construidos se destinan a viviendas particulares o a municipios/ciudades/empresas/industrias. 

Sin embargo, para ello necesito los datos exactos y la información específica de los humedales construidos ya establecidos. Los datos serían, por ejemplo, el método de construcción, los detalles técnicos, la información detallada sobre la eficiencia, la ubicación exacta (coordenadas), los operadores, los constructores, los costes de construcción, los costes de mantenimiento/operación, las posibilidades de financiación o de ayuda financiera, etc.

Me interesa especialmente la información sobre el continente latinoamericano, pero también agradecería que alguien me enviara datos sobre otros proyectos.

Así que: si alguien sabe algo de esto o tiene más información sobre las personas de contacto, por favor, escríbame. Me interesa especialmente la información sobre la descripción exacta del proceso de un proyecto, es decir, desde la planificación del proyecto, el marco legal y los aspectos financieros hasta la construcción y puesta en marcha de un humedal construido.Si alguien tiene información o contactos al respecto, por favor, póngase en contacto conmigo. 

¡Estoy muy agradecido y cualquier ayuda es muy bienvenida!

Saludos cordiales desde Alemania.

Christian

Text translated to English by Moderator using www.deepl.com/en/translator   

Hello everybody,

I am a student at the University of Hannover and am currently writing my master thesis in biology on constructed wetlands.

I would like to contribute more information to a scientifically used and publicly accessible digital platform on constructed wetlands ( cwetlandsdata.com/ ). The platform will map constructed wetlands around the world to show how this nature-based sanitation solution is distributed and to give other interested people the opportunity to learn about these facilities and exchange information about them directly. It does not matter whether the constructed wetlands are intended for private households or for municipalities/cities/companies/industries. 

However, for this I need the exact data and specific information on the constructed wetlands already established. The data would be, for example, the construction method, technical details, detailed information on efficiency, exact location (coordinates), operators, builders, construction costs, maintenance/operating costs, possibilities for financing or financial support, etc.

I am especially interested in information about the Latin American continent, but I would also appreciate if someone could send me information about other projects.So: if anyone knows anything about this or has more information about contact persons, please write to me.

I am especially interested in information about the exact description of the process of a project, i.e. from project planning, legal framework and financial aspects to the construction and commissioning of a constructed wetland.if anyone has information or contacts about this, please contact me. I am very grateful and any help is very welcome!

Kind regards from Germany.
Christian

Please Log in to join the conversation.

You need to login to reply
Page selection:
Share this thread:
Recently active users. Who else has been active?
Time to create page: 0.094 seconds
Powered by Kunena Forum